Social

Tranzit îngreunat la Giurgiulești. Șoferii de camion stau la rând la port și la frontieră

La Giurgiulești, șoferii de camion stau la rând la port și la frontieră. Logistica durează aproape două zile, iar asta înseamnă disconfort nu doar pentru șoferi, dar și pentru localnici. Tranzitul de mărfuri prin sudul Republicii Moldova s-a intensificat după ce Rusia a bombardat porturile de la gurile Dunării - Reni și Ismail.

imagine simbol
Sursa: imagine simbol

Giurgiuleștiul este un nod de drumuri comerciale. Pe aici trece calea terestră spre porturile Galați și Constanța dinspre Odesa. Și tot aici se află infrastructura portuară necesară exporturilor de cereale și altor mărfuri. Șoferii ucraineni stau la coadă la port și la trecerea frontierei.

„Am venit de la Odesa, ducem combustibil la Odesa. Am ajuns ieri după-amiază. La ora patru, barja era descărcată. Așteptăm acum să ne încarce pe noi.";

„În funcție de necesitățile de combustibil ale Ucrainei, atâtea mașini vin aici, iată de ce e rândul ăsta. Dar se mișcă bine. Toată vara vin aici. O zi, două și mașinile pleacă. Nu văd o problemă.";

„Eu de la Ucraina aduc marfă, le ducem la Constanța în port. Și ședem, nici apă, nici biotoalete. E tare greu."

Din cauza aglomerației, șoferii intră cu camioanele în sat.

*„Soarele ăsta, nici apă, nici veceu, nimic. Stăm, încurcăm și la oamenii aceștia, că e în sat."

„Gaze, gălăgie, nu putem deschide ușile. Se urcă pe case, dacă nu avem bordurile astea sau copacii, mașinile de-ar putea s-ar urca pe casă, nu respectă nici limită de viteză, nimic. Zi și noapte. Lasă să meargă pe partea cealaltă a satului, pe ocolire, să facă centură de ocolire. Vor să meargă la port, de ce nu se duc la port să intre pe partea din vale?”, spune Gheorghe Arabagi, locuitor al satului Giurgiulești.

În această perioadă, Serviciul Vamal a scos la muncă mai mulți funcționari și cooperează cu autoritățile românești pentru a reduce timpul de control.

Citește mai mult