Mesaj fals transmis în numele Ministerului Educației și Cercetării. Dezinformarea se intensifică înaintea alegerilor

Un mesaj fals, pretins a fi semnat de o angajată a Ministerului Educației și Cercetării (MEC), în care se solicită acordarea spațiului pentru desfășurarea activităților politice ale unui concurent electoral, a fost transmis prin email cadrelor manageriale și didactice din instituțiile de învățământ profesional tehnic. Ministerul atenționează că nu este autorul acestui mesaj și menționează că scopul răspândirii unor astfel de falsuri este de a perturba activitatea instituțiilor de învățământ.
Managerii instituțiilor care primesc astfel de emailuri sunt rugați să verifice cu atenție adresa expeditorului și să raporteze orice caz suspect.
„Ne aflăm în campanie electorală, când falsurile sunt pe larg răspândite pentru a induce în eroare opinia publică”, se arată într-un comunicat de presă al instituției.
Ministerul recomandă comunității educaționale să trateze aceste informații cu prudență și să se bazeze doar pe surse oficiale.
Falsurile care pretind că sunt informații oficiale s-au intensificat în spațiul online înaintea alegerilor parlamentare din această duminică. După o nouă informație eronată promovată pe rețelele sociale, că secțiile de votare deschise pentru alegătorii din stânga Nistrului ar fi fost „închise sub pretextul influenței rusești”, Comisia Electorală Centrală (CEC) a anunțat o nouă campanie de recunoaștere și de prevenire a dezinformării. Persoanele sunt încurajate să analizeze sursa informației și să verifice datele pe platformele oficiale. De asemenea, CEC a atenționat că informația prezentată în capturi de ecran, fără sursă, sunt un semnal de alarmă și pot ascunde manipulări.
Rapoartele observatorilor internaționali la alegerile din 28 septembrie califică dezinformarea și interferența străină drept cele mai mari riscuri pentru procesele electorale curente. Rețeaua Europeană a Organizațiilor de Monitorizare a Alegerilor (ENEMO) afirmă că în special TikTok și Telegram servesc drept instrumente de dezinformare, influență străină și finanțare ascunsă. Campaniile coordonate exploatează identitatea, religia și valorile tradiționale, pentru a polariza societatea și a vicia votul alegătorului.
CITIȚI ȘI: