Regional

Podul care leagă șoseaua Ceadîr-Lunga de orașul Taraclia va fi reparat. Șoferi: „Va spori siguranța rutieră”

Podul care leagă șoseaua Ceadîr-Lunga de orașul Taraclia va fi reparat. Autoritățile locale și șoferii vorbesc despre importanța acestui drum, unde nu s-a intervenit cu lucrări de mai bine de 50 de ani. Lucrările vor începe într-o lună și trebuie să fie gata până în primăvara anului 2027.

Podul din apropierea localității Corten, din raionul Taraclia, a fost construit în perioada 1975-1980, pe râul Lunguța. Structura are o lungime de 35 de metri și o lățime de 10 metri. De la construcție, podul nu a mai beneficiat de reparații capitale.

„Folosesc podul în fiecare zi, trec pe aici. Orice pod din țara noastră trebuie reparat și menținut în stare bună, va fi mai comod și va spori siguranța rutieră”;

„Podul nu este necesar doar pentru satul nostru. Aici, traficul între raioane nu este foarte intens, dar circulă multe mijloace de transport”, au spus locuitorii.

„Ne aflăm pe un drum asfaltat, cu două benzi de importanță republicană. În ultimii 10-15 ani, au avut loc doar inspectări vizuale, nu și măsurători, expertize tehnice și așa mai departe. Este într-adevăr o necesitate urgentă de reparații capitale”, a menționat Alexandra Yabanji, reprezentantă la Administrația Națională a Drumurilor, Taraclia.

„Este singura noastră șosea care leagă Găgăuzia, localitatea Ceadîr-Lunga de Taraclia, iar repararea acestui pod este importantă, deoarece multe persoane se deplasează la spitalul din Ceadîr-Lunga pentru tratament și se întorc înapoi. În ceea ce privește transportul de marfă, spre portul Giurgiulești din Ceadîr-Lunga se merge, de regulă, pe această șosea. Tocmai din acest motiv am început să asfaltăm drumul ocolitor în jurul satului Corten, pentru a reduce traficul din sat”, a declarat vicepreședintele raionului Taraclia, Andrei Baltakov.

Lucrările ar urma să fie finalizate în martie 2027. Administrația Națională a Drumurilor Auto menționează că, în prezent, pe pod circulă zilnic aproximativ 3.000 de vehicule, iar după reparațiile capitale, traficul va crește la 5.500 de mașini pe zi. Valoarea proiectului este de peste 11 milioane de lei, iar termenul-limită de execuție este 1 martie 2027.

Ecaterina  Terzi

Ecaterina Terzi

Autor

Citește mai mult