Startul înscrierilor la „Fabricat în Moldova” 2026: noutatea ediției – platforma European Enterprise Network

Producătorii autohtoni sunt încurajați să depună cererile de participare la cea de-a 23-a ediție a Expoziției „Fabricat în Moldova”, care va avea loc în perioada 11–15 februarie 2026, cu genericul „Acasă, autentic, consumăm autohton”. Printre elementele de noutate ale ediției se numără lansarea platformei online European Enterprise Network.
Anunțul a fost făcut de Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie, la conferința de lansare a expoziției, ediția 2026.
„În premieră, Camera de Comerț și Industrie va implementa și susține platforma online – European Enterprise Network – reprezentată în peste 60 de țări ale lumii, cu peste 3.000 de experți. Este important să internaționalizăm produsele și producătorii autohtoni. În această perioadă, colegii mei de la Camera de Comerț și Industrie vor ajuta producătorii să se înregistreze pe această platformă”, a transmis Sergiu Harea.

Ca și în anii precedenți, programul cuprinde trei componente: expoziția propriu-zisă, programul de afaceri și programul cultural.
„Zona expozițională va fi organizată în pavilionul central și pavilionul nr. 2, precum și în zona exterioară. În pavilionul central vor fi produse din domeniul agroindustrial, produse alimentare, băuturi. Tot aici vor fi prezentate și expozițiile colective ale regiunilor Republicii Moldova. Pavilionul nr. 2 este, tradițional, dedicat produselor industriale: articole textile, încălțăminte, mobilă”, a detaliat Sergiu Harea.
Organizatorii estimează participarea a circa 400 de companii autohtone și un număr de peste 60.000 de vizitatori.
„Odată cu obținerea statutului de țară candidată la aderare la UE, avem tot mai mulți antreprenori europeni interesați să dezvolte afaceri cu parteneri din Republica Moldova”, a remarcat Sergiu Harea.
Programul de afaceri va include întruniri, mese rotunde și dezbateri pe teme economice. Tradițional, va fi desfășurat Forumul de Afaceri Moldo-Român. România este partenerul permanent al evenimentului și țară invitată, alături de alte delegații din statele membre ale Uniunii Europene.
Cererile de participare vor putea fi depuse de companii până pe 12 ianuarie 2026.
„Vreau să-i informez pe cei interesați că păstrăm un principiu valabil pe parcursul celor 22 de ediții: „primul venit, primul servit”. Anual, la Instituția Camerală se adresează peste 600–700 de companii dornice să participe la eveniment”, a subliniat președintele CCI.
Informațiile legate de desfășurarea evenimentului sunt disponibile pe pagina de Facebook și pe site-ul Camerei de Comerț și Industrie.
La ediția din 2025, organizată în perioada 29 ianuarie – 2 februarie, au fost prezente 370 de companii. Evenimentul a atras peste 160.000 de vizitatori unici. Au fost amenajate 810 standuri colective regionale, iar 50 de companii au participat la expoziție în premieră. În cadrul evenimentului, au fost semnate peste 70 de acorduri privind inițierea unor colaborări și contracte de furnizare de bunuri și servicii.
Expoziția „Fabricat în Moldova” a fost lansată în anul 2002, având ca scop susținerea și promovarea produselor autohtone. De-a lungul anilor, la edițiile expoziției au participat peste 6.100 de companii autohtone și peste 1.200.000 de vizitatori.
CITIȚI ȘI: