Campania „Binele din coșul tău” a adunat 20 de tone de produse alimentare, de trei ori mai mult decât anul trecut”

Și în acest an, în cadrul campaniei „Binele din coșul tău”, cetățenii de toate vârstele au fost receptivi și au donat produse alimentare pentru persoanele nevoiașe, fiind colectate de trei ori mai multe produse decât anul trecut. Anunțul a fost făcut de directorul Băncii de Alimente, Oleg Paraschiv, care a menționat că s-au adunat aproximativ 20 de tone de produse, ceea ce înseamnă 400.000 de porții de mâncare.
„Noi chiar am fost surprinși să vedem destul de multă receptivitate, pentru că am încercat să fiu prezent în toate magazinele să mulțumesc în primul rând voluntarilor, dar am văzut și dispoziția celor care au ales să doneze. De fapt, chiar a fost o lecție pentru noi, pentru că cei care au donat produse n-au fost doar tineri, au fost și persoane în vârstă. Unii își cereau scuze că încă nu au primit pensia, ca să poată face o donație, iar alții chiar din puținul lor au ales să facă această donație, au ales să dea ulei, hrișcă, zahăr, conștientizând că este partea lor de implicare pentru cei care, probabil, sunt într-o situație vulnerabilă în această perioadă și le pot fi de ajutor prin micul gest de solidaritate pe care îl pot face”, a declarat Oleg Paraschiv, la emisiunea „Zi de Zi” de la Radio Moldova.
Banca de Alimente sprijină pe parcursul întregului an peste 97 de servicii sociale care, zilnic, îngrijesc în jur de 11.000 de persoane de diferite categorii.
„Vorbim de copii din centru de plasament, persoane în vârstă care sunt deservite de către cantine de ajutor social. Nevoia acestor servicii este diferită, începând cu fructe și legume, până la produse imperisabile care au o perioadă sau un termen mai lung de valabilitate și din care pot fi pregătite prânzuri calde pe parcursul întregului an”, a spus Oleg Paraschiv.
Fiind întrebat dacă contribuie oarecum campania „Binele din coșul tău” la reducerea risipei alimentare din Republica Moldova, directorul Băncii de Alimente, a menționat: „Noi am avut o campanie de o lună de zile, în care am vorbit foarte mult despre risipa alimentară și că fiecare dintre noi ar trebui să-și planifice cumpărăturile, să consume produsele alimentare. Iar din micile sfaturi pe care le-am dat și pe care poate să le urmeze fiecare dintre noi, putem face o economie, astfel încât să fim mai responsabili. Iar din produsele care, respectând anumiți pași, consumând responsabil, putem face o mică economie care să vină spre sprijinirea celorlalte persoane care, din păcate, nu-și pot permite un prânz cald. De fapt, acesta a fost mesajul campaniei noastre. Pe de altă parte, a fost o posibilitate pentru persoanele fizice să contribuie cumva la activitatea Băncii de Alimente”, a adăugat Oleg Paraschiv.
Campania „Binele din coșul tău” a fost desfășurată în două rețele de magazine din 11 raioane și au fost implicați peste 200 de voluntari.
Anul trecut, în campanie s-au implicat nouă magazine și au fost adunate produse alimentare pentru 15 mii de prânzuri calde.
CITIȚI ȘI: